سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنی طرقبه مشهد و معرفی آن

رزرو تور مشهد یک تور تفریحی، سیاحتی و زیارتی می باشد. مسافران می توانند برای زیارت بارگاه ملکوتی برای رزرو هتل در مشهد نزدیک حرم اقدام کنند. از طرفی باید از جاذبه های تفریحی مشهد هم لذت ببرند. تور مشهد یک تور فوق العاده و کامل است مخصوصا برای کسانی که در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می کنند. مشهد طرقبه یکی از جاذبه های معروف و بسیار محبوب پایتخت معنوی ایران است. انصاف نیست که به مشهد سفر کنید و از دیدنی های طرقبه مشهد دیدن کنید. در این مقاله می خواهیم تورک و جاذبه های آن را به گردشگرانی که هرگز تورک را ندیده اند معرفی کنیم.

جاهای دیدنی طرقبه مشهد

اقامت در آژانس مسافرتی هتل. زیرا با ما و سایر مقالات می توانید به زبان نانوشته در مشهد سفر کنید. مسافران با هر بودجه و سلیقه ای می توانند هتل مشهد را رزرو کنند.

جاهای دیدنی طرقبه مشهد

ترکبه و شاندیز را ییلاق خراسان رضوی می دانند. شهر طرقبه در 16 کیلومتری مشهد قرار دارد. ترکبه یک سمت کوهستانی با آب و هوای عالی و تمیز است. این منطقه مملو از جاذبه های گردشگری است. علاوه بر جاذبه های طرقاب، رستوران های زیادی در مشهد وجود دارد. اکثر رستوران های طرقبه مشهد بهترین غذاهای ایرانی را ارائه می دهند. تورکی خانه رستوران ارم، تشریفات، الفبا، سید و پسران و غیره است. همچنین بازارها و بازارهای زیادی در تورکی وجود دارد. از بازار بعثت طرقبه مشهد می توانید سوغاتی بخرید.

دیدنی های طرقبه مشهد عبارتند از:

  • پارک وکیل آباد مشهد
  • مجموعه سرگرمی چالیدره
  • یاسر و ناصر را آماده کنید
  • روستاهای طرقبه مشهد
  • مسیر سوارکاری ارشاد
  • سال در مشهد قابل قبول است

پارک وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی قدیمی و زیبای وکیل آباد یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های ایران است. مساحت این پارک حدود 250000 متر مربع است. درختان مرتفع و کهنسال و نزدیکی به باغ وحش از ویژگی های این پارک است. پارک وکیل آباد متعلق به حاج حسین ملک واقع در طرقاب اول بود. آلاچیق، رستوران، مغازه، حمام، نمازخانه، پارکینگ، فضا، راه پله برای پیاده روی در پارک، زمین بازی، استخر زیبا و غیره. 

مجتمع تفریحی چالدره مشهد

یکی از جاذبه های اصلی طرقبه در مشهد مجموعه چالیدرهی است. این مجموعه بزرگ و معروف پر از برنامه ها و سرگرمی های جالب برای گردشگران است. در سفر در Chalidre می توانید هر آنچه را که از یک روز شاد انتظار دارید به دست آورید. قایق سواری روی دریاچه، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، رستوران و کافی شاپ، تله کابین از تفریحات جالب و منحصر به فرد مشهد هستند. بد نیست بدانید که تفریح ??این مجموعه چالیدره یکی از تفریحات مجلل مشهد است. پس برای تجربه بازی های جدید چالیدره را از دست ندهید.

یاسر و ناصر مشهد را آماده کنید

آماده کن یاسر و ناصر فرزندان امام موسی کاظمی و امام رضا (ع) هستند. این دو امامزاده یکی از دیدنی های طرقبه مشهد با مضمون مذهبی است. پس از زیارت امام رضا (ع) گردشگران زیادی برای زیارت این جاذبه به شهر طرقبه واقع در 5 کیلومتری غرب مشهد سفر می کنند. مسافران عرب نیز به این مقبره علاقه مند هستند. جاده حصار و سد گلستان در اطراف امامزاده یاسر و ناصر قرار دارند. بنابراین می توانید این دو جاذبه را نیز ببینید.

روستاهای طرقبه مشهد

همانطور که گفته شد شهر ترکبه در کوهستان و در تابستان واقع شده است. بافت بسیاری از مناطق تورکی هنوز روستایی است. روستاهای بکر و زیبای ترکبه به قدری زیبا هستند که به قطب گردشگری تبدیل شده است. روستای کنگی به ماسوله های مشهد معروف است و دارای خانه های پلکانی و تاریخی است. روستای نغندری نیز روستایی با طبیعت بکر و پر از رستوران و کافه برای غذا است. روستای جاغرکی در پایین و جنوب ترکبه قرار دارد که بسیار خنک و با قدمت سیکام بالای 700 سال است. روستای مایا نیز با خانه های پلکانی و رودخانه زیبا پذیرای مسافران است. روستاهای ازگدی، حصار و کلاته آهن از دیگر روستاهای دیدنی طرقبه هستند.

مسیر سوارکاری ارشاد

اسب سواری ارشاد نیز یکی از دیدنی های تورکی است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. این باشگاه در ابتدای جاده تورکی واقع شده است. تجربه اسب سواری، لمس اسب، تیراندازی به آن برای اکثر مسافران تجربه بسیار متفاوت و لذت بخشی است. یکی از ویژگی های بارز این باشگاه بسیار بزرگ و مجلل، پیست کارتینگ، ماشین سواری و زمین تنیس است. علاقه مندان به ورزش می توانند از این جاذبه لذت ببرند.

سال در مشهد قابل قبول است

اگر عاشق تاریخ و بناهای تاریخی هستید، بناهای تاریخی زیادی در تورکی وجود دارد. کمر یکی از اماکن تاریخی مشهد است. اولین ابزار سنگی ایران مربوط به دوره پارینه سنگی بر روی صخره های دشت توس قرار دارد. کنده کاری های روی این سنگ ها نشان دهنده شیوه زندگی و شکار انسان های اولیه است. در این منطقه حدود 5 کیلومتر کتیبه و سنگ های آتشفشانی وجود دارد.

اخرین حرف

با رزرو تور مشهد با رزرو "تورهای تور" می توانید از تمام دیدنی های مشهد طرقبه دیدن کنید. در مشهد